Tre råd til optimering af webshoppen

marketing

Der findes efterhånden tusindvis af webshops herhjemme. Det er selvsagt ensbetydende med, at der handles mere på nettet. Det betyder dog selvfølgelig også, at konkurrencen er større. Derfor er det også logisk, at man må gøre mere for at få kunder. Man skal altså arbejde hårdere for at være bedre end konkurrenterne. Denne artikel giver tre råd til at optimere webshoppen.

SEO

SEO er en ting, som langt de fleste webshops arbejder med. Hvis man ikke formår at få webshoppen frem, får man ikke mange besøgende. Man kan selvfølgelig også arbejde med betalte reklamer, men SEO er en form for gratis branding. Hvis man kan finde ud af at SEO-optimere, er man nået langt.

Grundlæggende betyder det, at man nemmere kommer op i folks Google-søgninger, hvilket jo er ret afgørende.

Konverteringsoptimering

Det er naturligvis afgørende for en webshop, at man formår at omdanne nogle af de besøgende til reelle kunder. Hvis det ikke er tilfældet, får man ikke meget ud af sine besøg. Derfor skal man altid have et fokus på konverteringsoptimering. Man må have arbejde på, hvordan man også får besøgende til rent faktisk at handle. Læs evt. mere på Workaway.dk.

Dette kan eksempelvis handle om, at man har en flot webshop. Det vil sige, at når besøgende møder den, bliver de inspirerede. Det kan også handle om noget med det arbejde, kunder skal gøre. Hvis det er helt vildt uoverskueligt at komme ind og købe noget, giver man hurtigt op.

Hvis det i stedet virker nærmest som en leg, vil man selvsagt være mere tilbøjelig til rent faktisk at tage det skridt. Der findes selvfølgelig også en masse andre måder at optimere konverteringen fra besøgende til kunder. Grundlæggende er det vigtigt, at man ved, hvad der virker til kunderne.

Kendskab

Skal du have en forbedret webshop, må du også have et øget kendskab til din forretning. Her kommer nogle eksempler på, hvad du eksempelvis skal vide noget om:

  • Dine kunder. Det er selvfølgelig altid vigtigt at kende sine kunder. Man skal vide, hvordan de bevæger sig på siden. Man skal også vide, hvad de kan lide, og hvad de sætter pris på. Generelt vil et stort kendskab til kunderne altid være gavnligt.
  • Dine egne led. Man skal vide, hvor man gør det godt, og hvor man skal sætte ind. Måske er man enormt effektiv på nogle områder. Andre steder er man måske langt efter. Det er vigtigt at vide, hvor man bør ændre eller justere.