Tre grunde til at bruge rabatkoder på din webshop

Kvinde handler online

Som webshopejer er du altid på jagt efter metoder til at øge omsætningen og dermed din profit. Rabatkoder har i branchen haft et blakket ry – og noget af kritikken af rabatkoder er ganske vist berettiget. To ting er dog sikkert; for det første kan en webshop overforbruge rabatkoder og derved skabe et uhensigtsmæssigt købsmønster hos kunderne og vinke farvel til profit. For det andet er det sikkert, at rabatkoder stadig har sin berettigelse og kan hjælpe dig til at skabe vækst og omsætning i din webshop.

Spark døren ind til nye kunder

Det er altid billigere at sælge mere til gamle kunder end at skulle ud og finde nye kunder. Derfor er en ny kundes ordre af stor værdi – også af større værdi end blot ordreværdien. En rabatkode kan hjælpe dig med at sparke døren ind til nye kunder, som derved på sigt kan blive en del af dit faste kundegrundlag. Således kan livstidsværdien på en kunde være høj – og derfor kan det give god mening at betale med en rabatkode for at få (endnu) en ny kunde ind i folden af glade og faste kunder. Hvis du er interesseret i at vide mere, så er der masser af interessant materiale om emnet på nettet – læs mere om rabatkoder her.

Ryd op i dit varelager og få glade kunder (win-win!)

Logistik og lagerstyring er alfa og omega for webshops. Og hvem kender ikke det med at have varer liggende på sit lager, der optager plads, og som man bare ikke kan komme af med? Det gør de fleste webshopejere. Med rabatkoder kan du give – f.eks. i en begrænset periode (en weekend eller uge) – dine kunder en besparelse på disse varer, du normalvis ikke kan komme af med. Det hjælper dig med at rydde op på lageret og skabe plads til nye, friske og brandvarme varer. På samme tid bliver dine kunder glade, idet de får et ønsket produkt til en skarp pris. Glade kunder og lagerstyring med ét lille trick; what’s not to like?

Få leads ind i folden

E-mail marketing er ikke dødt; at have oplysninger – f.eks. telefonnummer eller en e-mailadresse med dertilhørende samtykke til at udsende nyhedsbreve – er guld værd for en webshop, navnlig i takt med at tracking på øvrige kanaler som Facebook bliver vanskeligere. En rabatkode er et oplagt værktøj til at lokke dine brugere til at tilmelde sig din nyhedsbrevsliste, SMS-klub eller blive en del af dine Messenger-kontakter, så du kan sprøjte relevant indhold direkte ud til dem.