Succesfuld webshop: 3 konkrete tips til at få mere ud af din webshop

Når du driver webshop, er det væsentligt, at du skaber de mest optimale rammer for din virksomhed. Det kan du gøre ved at vælge den rigtige virksomhedsform, arbejde med konverteringsoptimering og generelt yde en god service.

Hvis du vil have det mest mulige ud af din webshop, er det vigtigt, at du først og fremmest vælger den rigtige virksomhedskonstruktion. Efterfølgende skal du arbejde med brugervenlighed og konverteringsoptimering, ligesom du skal tilbyde dine kunder en god service, så de får lyst til at handle hos dig igen.

Vælg den rigtige virksomhedskonstruktion

Når du driver webshop, vil du have mange omkostninger, når du skal bestille varer hjem. Derfor kan det være en fordel at vælge et kapitalselskab frem for en personlig virksomhed, så du ikke risikerer, at dine kreditorer kan gøre krav på din personlige formue.

Derfor bør du vælge enten et anpartsselskab eller et aktieselskab. Anpartsselskabet har en lang række fordele, fordi det er væsentligt billigere at stifte end et aktieselskab. Samtidig er det en god beslutning samtidig at stifte et holdingselskab, som du kan overføre overskuddet til.

Der er mange fordele ved oprettelse af holdingselskab, da dine kreditorer ikke kan gøre krav på den kapital, der er i dette selskab. Det giver dig en fordel, hvis du overfører dele af overskuddet til dit holdingselskab, da denne kapital på den måde er i sikkerhed, hvis du går konkurs eller på anden måde opbygger gæld i virksomheden.

Arbejd med konverteringsoptimering

Det er vigtigt, at din webshop performer så godt som muligt. Det betyder, at du skal generere så mange salg som muligt ud af dine besøgende – og her kommer konverteringsoptimering ind i billedet. Du skal hele tiden arbejde mod at øge antallet af salg, hvis du vil vækste.

Du kan arbejde med konverteringsoptimering på mange måder. Prøv at skifte farven på dine knapper og test, om det giver en højere konverteringsrate. Du kan også arbejde med at forbedre checkout-flowet og lignende for at se, om det giver flere salg.

God kundeservice er nøglen til succes

Selvom du har en god og konverteringsoptimeret webshop, der performer godt på alle parametre, så bliver kundens oplevelse ikke god, hvis du ikke tilbyder en god service. Det betyder blandt andet, at du skal være nem at komme i kontakt med, og du skal tilbyde gode fragtmuligheder og lignende.

Hvis kunden ikke føler, at du gør noget ud af at yde en god service, vil du ikke alene opleve, at de ikke kommer igen på din shop – det kan også resultere i dårlige anmeldelser på Trustpilot og lignende, hvilket kan have langt mere alvorlige konsekvenser for din forretning.