Styrk din virksomhed gennem kundeservice

Hvad er drivkraften i enhver virksomhed? Du gættede rigtigt: det er kundeservice. Nok handler det ikke kun om at være høflig i alle interaktioner med kunder. Dette element er integreret og kan have en enorm indflydelse på hvordan folk ser på din virksomhed. Der er et utal af teorier om, hvordan man opnår upåklagelig kundepleje. Vi glemmer dog at undersøge spørgsmålet om, hvorfor kundeservice er vigtigt. Læs videre og find ud af hvorfor. 

Hvorfor det er så vigtigt

Der er mange grunde til, hvorfor kundeservice er aldeles vigtigt. En af grundene er, at det giver værdi. Gode kundeserviceprogrammer bør fokusere på at behandle kunderne godt, besvare spørgsmål og overgå forventningerne. Denne tilgang hjælper virksomheder med at engagere kunder og opbygge stærke relationer. Det beholder derfor også kunderne. Det er billigere at beholde loyale kunder end at få nye. Forskning viser, at det koster cirka fem gange mere at tiltrække nye kunder end at beholde eksisterende forretning. Tilfredse kunder bliver hengivne købere, når en virksomhed er troværdig og yder god kundeservice. 

Hvordan du gør det 

Vær flink og smilende: det smitter af. Når det er sagt, så er det ikke alt, som der skal til. Noget, som du kan gøre, er at forvandle kundefejl til uforglemmelige oplevelser. Nogle gange er det ikke virksomheden, der begår en fejl, men kunden. Det sker, og selvom det er klientens skyld, betyder det ikke, at du ikke skal prøve at finde en løsning. Det viser folk, hvor meget dit brand bekymrer sig om forbrugere, og det får kunden til at føle sig behagelig tilpas. Du kan også belønne loyale kunder. Moderne forbrugere ønsker personalisering. Det er det, der driver mere salg og kundeloyalitet. Generelt er den bedste måde at tilbyde dem en personlig oplevelse at køre et loyalitetsprogram, da det gør det lettere for dig at indsamle relevante kundedata. Mange kunder bliver tilfredse med programmer, der tilbyder en høj grad af personalisering, da det får dem til at føle sig vigtige. 

CRM: Programmet, der virker 

Customer Relationship Management (CRM) software kan bestemt hjælpe dig i at pleje forholdet til kunderne. CRM systemer hjælper med organisation, effektivitet, tidsstyring og at imponere kunder hvert trin på vejen. Du kan gøre dem tilfredse, når du glæder hver enkelt af dine kundeemner og kunder med personlige beskeder. Derefter kan du også spore, segmentere og skære data for at gøre dit salg og marketing smartere og mere effektivt. Alt dette gennem CRM!