Overvejer du at prøve kræfter med influencer marketing?

I kølvandet på digitaliseringens bølge må man i sandhed erkende, at influencer marketing er kommet for at blive. Med en influencer med op til flere tusind følgere på sociale platforme som Facebook, Instagram eller YouTube kan du være sikker på, at dit produkt når ud til mange potentielle kunder.

Men hvordan påvirker influencers os? Kan det i det hele taget betale sig at få en influencer til at reklamere for dit produkt?

Mange fordele ved at investere i influencer marketing

Der er flere gode grunde til, at influencer marketing er blevet så populært inden for de seneste år:

  • Øget synlighed – alt efter hvilken type influencer, du vælger, kan du ramme både brede og snævre segmenter, så flere personer kan få øjnene op for dig og dit produkt.

  • Påvirkes ikke af ad-block – influencer marketing er et af de områder, der ikke bliver blokeret af ad-block. Det er derfor ikke en direkte reklame, og det vil øge chancen for, at flere personer viser interesse.

  • Styrket brand – med en influencer kan du markere dig selv på markedet og styrke dit brand, så din virksomhed bliver genkendeligt på baggrund af logo og navn.

  • Stor fleksibilitet – et af de største fordele, er, at du kan hyre en influencer, der passer til dit budget.

Sådan måler du resultatet på din influencers indsats

Når du har hyret din influencer, kan det være en god idé at følge op på resultaterne, så du er sikker på, at du får noget ud af samarbejdet. Det kan være svært at måle i konkrete tal, men følgende områder kan i hvert fald give dig en god indikation for, om du har valgt den rette strategi – og ikke mindst den rigtige influencer til opgaven:

  • Antal produkter solgt

  • Omsætning

  • Antal følgere på sociale medier

  • Tilmeldinger til nyhedsbreve, events m.m.