Organisér kontoret og bliv mere produktiv, når du arbejder

Arbejder du i en kontorvirksomhed, og står du for indretningen af kontormiljøet? Det er vigtigt at kontormiljøet fremmer produktiviteten, hvorfor du skal tage højde for det, når du indretter kontoret. I denne guide kan du få inspiration til, hvordan du kan organisere kontoret og dermed sikre, at du såvel som de andre ansatte i virksomheden bliver endnu mere produktive.

Undgå rod med lagerreoler

Ligger der mange ting og flyder rundt omkring på kontoret, som ikke rigtig har en plads? Så kan virksomheden købe et par billige lagerreoler til at organisere diverse ting og sager på. Det kan være alt lige fra printerpatroner til ringbind. Du gør desuden klogt i at sortere i de mange ting, imens du sætter dem op på lagerreolerne. Organisér tingene ud fra, om det er noget, der rent faktisk bliver brugt af de ansatte eller ej. Alt det, du ved, der ikke bliver brugt, det kan fjernes.

Hold styr på alle ledningerne

Det er ikke unormalt, at der ligger en masse ledninger i en kontorvirksomhed, da der er masser af elektronik, som kræver strøm. Dog kan disse ledninger give anledning til frustrationer, hvis de fylder på skrivebordet og gulvet. Det kan du helt sikkert nikke genkendende til. Her kan en mulighed være at investere i nogle smarte løsninger til skrivebordene, der samler alle ledningerne så vidt som muligt. Dermed vil ledningerne ikke være i vejen for dig eller de andre medarbejderne i virksomheden.

Andre faktorer der kan øge produktiviteten

Foruden en organisering af kontoret, så er der også en række andre faktorer, der kan være med til at øge produktiviteten iblandt de ansatte i kontorvirksomheden.

Det er faktorer såsom:

  • Komfortable kontorstationer med hæve-/sænkeborde, kontorstole og kontorstoleunderlag.

  • Optimal og skarp belysning – gerne en blanding af naturligt lys og kunstig belysning.

  • God stemning på kontoret.

  • Stærkt fællesskab imellem de ansatte.