Online marketing bureau med vind i sejlene

say it online marketing bureau

En af de brancher der er vækstet under COVID, og som fortsat vokser er digital bureauerne. Vi har sat et af dem i stævne, og er mødtes med indehaver af online marketing bureauet Say it ApS, Bendict Nisbeth – Hansen. Her havde vi lejlighed til, at stille ham et par spørgsmål.

 

Hvad mener du er årsagen til den kraftige vækst hos online bureauerne? 

Vi oplevede en eksplosion i efterspørgslen på online løsninger op til den første nedlukning, og herefter gik det helt amok. Det er klart, at når du driver en fysisk forretning, er du 100% afhængig af at kunderne kommer ind i din butik og handler. Så når landet pludselig bliver lukket ned, og du bliver tvunget til at lukke din butik, så skal du gøre noget. Som butiksindehaver var der kun en vej at gå – nemlig online. Og det var der bare rigtig mange som gjorde. Det skabte en naturlig efterspørgsel, både på webshop løsninger men i ligeså høj grad på den online marketing.

 

Hvorfor virkede det pludselig for små butikker at gå online?

Jeg ved heller ikke om det virkede for alle små butikker, pludselig at gå online. Men det virkede for rigtig mange. Jeg tror, at en af grundene skal findes ude hos den lokale befolkning. Det var som om, at sammen med COVID kom der også et fællesskab om at handle lokalt. Jeg tror, at folk indså de blev nødt til at støtte deres lokale tøjbutik, skobutik osv. hvis de også ville have den, når restriktionerne blev løftet igen.

 

Gjorde i noget specielt for at imødekomme efterspørgslen?

Ja det gjorde vi faktisk. Vi var godt klar over, at det ikke var alle som ville komme ud på den anden side af COVID med en forretning i behold. Vi vidste også godt, at der var mange butikker, som havde en fornuftig forretning før COVID, og som egentlig ikke havde et behov for at gå online. Vi valgte, at hjælpe lokalt, altså her i Kolding. Derfor tilbød vi mindre butikker, at leje en webshop under COVID. Så istedet for, at de skulle ud og investere 20 – 30.000 kr i en webshop, som de egentlig ikke ønskede, kunne de leje en webshop hos os.

 

Hvorfor tror du online marketing bureauerne fortsat vokser?

Jeg er sikker på, at mange butikker fik øjnene op for hvad man kan gøre online. Vi har kunder som efterfølgende har valgt, at købe deres lejede webshop. Vi har andre kunder, som har valgt udelukkende at satse online, og har opsagt deres butikker. Som butiksejer fandt man jo også pludselig ud af hvor mange faste omkostninger man har i en butik. Sammenligner man det med hvad det koster, at holde en webshop kørende, kan det for nogle give god mening, at gå 100% online. Til det sidste vil jeg lige tilføje, at vi hos Say it på ingen måde ønsker at udradere butikslivet i Kolding. Vi er store fortalere for, at vi skal have et sundt butiksliv i vores midtby.