Hjemmetræning på budget

Coronarestriktionerne har betydet nedlukninger i hele landet. Det har blandt andet også betydet, at fitnesscentrene lukker ned fra tid til anden, og det kan have nogle kedelige konsekvenser for dig, der har et fast træningsprogram, du følger.

Med nedlukningerne af fitnesscentrene har der således været en stor efterspørgsel på hjemmetræningsudstyr, og butikkerne har således også meldt udsolgt på blandt andet håndvægte. Vil du også gerne coroansikre din træning? Så kan du her blive klogere på din hjemmetræning.

Køb brugt udstyr på nettet

Du behøver ikke et fitnesscenter for at få tæsket kroppen godt og grundigt igennem. Du kan nemlig indrette dit eget træningsrum eller hjørne, hvis du ikke har et ekstra rum. Træningsudstyr er generelt ikke nogen lille investering – slet ikke som helt nyt. Men du kan komme langt for små penge, hvis du køber det helt rette udstyr – det kan f.eks. være en vægtstang med løse vægtskiver, så du har mulighed for at tilpasse vægten.

Hos KreditNU kan du låne penge hurtigt til træningsudstyr til din nye jernhule. Lånet løber 12 måneder uden nogen månedlig rentetilskrivning. Du får svar og udbetalt lånet samme dag, du ansøger.

Effektiv kropvægtstræning

Drengrøvsmagasinet M! skriver blandt andet, at du kan købe dit udstyr brugt og billigt på nettet, men du kan faktisk gøre det endnu billigere ved at benytte dig af kropsvægtstræning. Er du ganske utrænet, vil du således kunne opnå gode resultater med ganske få øvelser, og det eneste du skal bruge, er kroppen som vægt.

Det kan for eksempel være øvelser som:

  • Push ups
  • Pull ups
  • Squats
  • Crunches
  • Dips

Med ganske få øvelser kan du altså alligevel formå at få trænet hele kroppen igennem, og det er kun din egen indsats, der afgør, hvor effektiv din træning bliver.

Vær opmærksom på at enkelte øvelser såsom pull ups og dips kræver noget udstyr. Til pull ups skal du således have en stang, du kan løfte dig op i. Dette kan du f.eks. gøre i dørkarmen. Dips kræver ligeledes, at du har mulighed for at ”dyppe” kroppen. Dette kan du også gøre meget enkelt – eksempelvis ved hjælp af to stole.

Træn udendørs

Hvorfor rende rundt i et fugtigt og svedigt træningscenter, når du kan kombinere den gode træning med frisk luft og solskin? Der er gode muligheder for at træne udendørs i de større byer, hvor der i byens parker er oprettet hjørner med træningsudstyr – såsom klatrestativer.

Apropos klatrestativer så er klatring også en yderst effektiv træningsmetode, hvor særligt overkroppen og fingrene kommer på overarbejde. De fleste klatrevægge er indendørs, og det kræver medlemskab for at være med. Dog kan du i de fleste større byer i Danmark finde gratis, udendørs klatrevægge, som du kan prøve kræfter med, inden du melder dig.

Grundlæggende behøver din træning ikke være begrænset til et fitnessmedlemskab, for er du kreativ og er du åbensindet, så kan du altså finde masser af træningsmuligheder ude i det fri.

Linktekst til: Ehandelsguiden.dk