Find den nemmeste løsning på elpriser online

Dette indhold er sponsoreret.

Det er ikke mere end 10-15 år siden, at man kunne blive overrendt i gågaderne af sælgere, der desperat forsøgte at overtale dig til at skifte selskab inden for det ene eller andet område. Det gælder også elselskaber. Men nu til dags har de flyttet kampen om at vinde kunderne til et andet sted. Ligesom kundernes forbrug har ændret sig, har elselskabernes måde at møde kunderne også ændret sig. Nu handler det om at fange kundernes interesse digitalt med de rette priser og tilbud, der kan overtale til at skifte til et nyt, billigt elselskab.

Priserne ændrer sig med forbrugeren

Danskernes elforbrug har ændret sig betydeligt i løbet af de sidste mange år, hvorfor det også er forståeligt, at elselskaberne må ændre i deres tilbud og priser for at kunne følge med kundernes ønsker. Det handler ikke længere kun om at være det første elselskab, der tiltrækker sig opmærksomhed. Det handler om at være det elselskab, der kan tilbyde den enkelte kunde de bedste fordele. Det er ikke længere kun et par store elselskaber, som kan tilbyde strøm til hele Danmark. Markedet har udvidet sig, og der er blevet gjort plads til mange flere elselskaber, som nu skal kæmpe om kundernes gunst.

I takt med at forbrugernes behov for strøm har ændret sig, har mange nye elselskaber måttet indfinde sig med at kunne tilbyde elpriser, som ikke alene kunne konkurrere med de store selskaber – der skulle også være noget nyt til fordel for kunden. Det har de angrebet digitalt, fordi langt de fleste kunder er blevet digitaliseret i stor stil. Nu handler det ikke længere om at fange din opmærksomhed i gågaden, men om at lokke dig til som kunde digitalt – hvilket kan være meget sværere.

Din digitale profil afspejles i dit elforbrug

Det kan ikke være nogen hemmelighed eller overraskelse, at dit digitale forbrug påvirker dit elforbrug betydeligt. Det er også derfor, at langt de fleste elselskaber forsøger at fange kunderne på de digitale platforme, fordi de ved, at disse er med til at påvirke dit forbrug.

Hvis du bruger meget tid på at streame det ene eller det andet, kan det være en fordel for det pågældende elselskab at kunne tilbyde et elabonnement med priser, der har mulighed for at ændre din udgift til det bedre. For eksempel er elpriser i langt de fleste tilfælde billigere om aftenen/natten, hvilket kan være et godt salgsargument for et elselskab, der gerne vil fange opmærksomheden hos de forbrugere, der streamer meget i de timer og derfor også bruger strøm i de timer.

Elselskaber vil alle sammen gerne kunne tilbyde det samme – billig el. Og det kan langt de fleste også. En ting, du selv skal være ekstra opmærksom på, når du bliver lokket af det ene eller det andet elselskab på en hvilken som helst digital platform, er, hvilken kundeservice de kan tilbyde. For i sidste ende kan det være nok så fint med favorable priser og gode tilbud, men hvis du ikke har adgang til den rette kundeservice, kan du aldrig vide dig sikker på, om du har adgang til det hele, når du har behov for det.