Få virksomheder kan klare sig uden e-handel

I dag foregår en stor del af alle køb og bestillinger på nettet. Derfor er det også de færreste virksomheder, der kan klare sig uden e-handel. Det er ligegyldigt, om man sælger etiketter, sofaer eller havemaskiner. I alle tilfælde er e-handel nødt til at være en del af forretningen.

Hvis dine kunder ikke har mulighed for at bestille dine varer på nettet, er der nemlig en stor chance for, at de vælger en konkurrent. Derfor er det også vigtigt for en hvilken som helst virksomhed, at de har et vist fokus på e-handel.

E-handel vokser år for år

Det er bestemt intet nyt, at man kan handle på nettet. Det har nemlig været muligt i rigtig mange år. Ikke desto mindre er e-handel i vækst år for år, hvilket understreger, hvor vigtigt det er at have fokus på det. Det er naturligvis tilfældet, uanset hvilken type forretning, der er tale om.

Driver du en forretning, hvor du endnu ikke har haft et stort fokus på e-handel, er det måske på tide at ændre på. Det er nemlig noget, der kan skabe markant vækst i din forretning, da det er på nettet, at du har lettest ved at finde nye kunder.

Der skal ikke være nogen tvivl om, at der findes virksomhedsejere, der mener, at det ikke giver mening for dem at fokusere på e-handel. Faktum er dog, at det kun er meget få virksomheder, der ikke kan få gavn af et øget fokus på e-handel.

Selv dyre produkter købes på nettet

I dag er det meget få ting, der ikke bliver købt på nettet. Produkter, der for blot få år siden virkede utænkelige at købe på nettet, bliver købt i stor stil hos danske webshops. Det er blandt andet noget, der gør sig gældende for alt lige fra senge til store havemaskiner.

Selvom din forretning i høj grad sælger produkter, der er såkaldte overvejelseskøb, er det derfor ikke ensbetydende med, at det ikke betale sig at fokusere på e-handel. Denne type produkter bliver nemlig også solgt i stor stil, selvom de er både dyre og kræver stor overvejelse.

Det samme er gældende ved produkter, der kræver en mere avanceret bestillingsformular. F.eks. er der mange trykkerier, der har stor succes på nettet, selvom deres bestilling er krævende – klik her, hvis du vil have et eksempel, der viser, at selv sådanne bestillinger kan foregå på nettet.

Mange køb foretages direkte fra mobilen

Ikke nok med, at det er blevet helt normalt at handle på nettet, er det også blevet mere udbredt at foretage køb fra mobilen. Det er derfor ikke utænkeligt, at du kan fange dine kunder, når de sidder i sofaen med deres mobiltelefon.

Dette vidner igen om, at det er vigtigt at have fokus på din tilstedeværelse på nettet. Er du ikke det, ender det blot med, at det er din konkurrent, der får besøg af din kunde, fordi de har valgt at en webshop, der gør det muligt at foretage et køb eller en bestilling via en mobiltelefon.