Automatisering af manuelle processer med Power Apps

Microsoft Power Apps er en automatiseringsløsning som kan optimere manuelle forretningsmæssige processer i virksomheden. Power Apps er en del af integrationsværktøjet i Microsoft Power platformen: Power BI og Power Automate Flows. Som ikke teknisk bruger af værktøjet er det simpelt at anvende de mange foruddefinerede skabeloner. Det er let at tilpasse skabelonerne og tilføje tekst, video, billeder, forskellige typer af formularer. Her kan man enkelt og hurtigt skabe apps, som er værdiskabende og tilpasset dine og virksomhedens behov. 

Den professionelle udvikler kan også have god gavn af at implementere Power Apps i organisationen. Det er let at konfigurere skræddersyede apps direkte fra bunden af. Her sparer man en del tid ved ikke at skulle lave tidskrævende kodning. Det er dermed let at konfiguere en masse low-code applikations elementer som kan samles til en færdig løsning let og enkelt med den brugervenlige platform. 

Ved skræddersyede app løsninger skaber man en platform som har en høj grad af it-sikkerhed. it-sikkerhed / cyber security er i dag alfa omega for at skabe en sikret platform og undgå uventede gæster, som ingen adgang skal have til den enkelte virksomheds data. Det er en brugervenlig migrering til skyen, hvor du kan anvende apps på mobilen, så du hurtigt og fleksibelt kan tilgå de applikationer som er nødvendige på farten. Det kan være ganske givende, hvis man ofte er til møder ude af huset, hvor man er nødsaget til at tilgå en opgave med det samme, selvom man ikke har adgang til sin computer. Det er smart worklife, som er fremtidens måde at arbejde på. 

Power Apps kan automatisere timesedlen for medarbejdere

Timesedlen er i virksomheder et tilbagevendende problem. Det har vi også været nødt til at forholde os til. At kende tiden og de projekter, dine medarbejdere har arbejdet på, er dog afgørende for at kunne planlægge din produktion korrekt. Med Power Apps kan du gøre det nemmere at udfylde deres timeseddel på daglig basis. 

Problemerne der ofte ses er dårlig evaluering af den tid, der er til rådighed for medarbejderne til at gennemføre projekter. Tab af omsætning i forbindelse med ikke-registrerede timer. Svært ved at planlægge produktionen på grund af manglende kendskab til de udførte opgaver.

For at komme i mål med en nemmere løsning kan man oprette en enklere mobilapplikation, så dine medarbejdere nemmere kan indtaste deres timer direkte fra deres telefoner. Dette værktøj er især praktisk for dine medarbejdere, der er på farten og ikke altid har adgang til en computer. Power Applikationen kan også give besked til dine medarbejdere, der er forsinket med at indtaste deres timer. Læs vores tips om, hvordan du opbygger denne applikation.