Leder du efter inspiration til, hvordan du kan optimere din markedsføringsstrategi? Så kan du i denne artikel få fire forskellige tips til metoder, der forhåbentlig kan hjælpe din virksomhed med at få en højere omsætning!
Bliv et anerkendt ansigt
1. De sociale medier
I dag er det ikke længere nok at være et anonymt brand, hvis du ønsker at nå ud til en bred kundeskare. For mange yngre generationer, er det nødvendigt, at et brand er gennemsigtig i deres klimaaftryk, har en person/et team der er ansigtet udadtil, og en profil på de sociale medier, der viser produktion og arbejdet bagom. Denne autencitet er et udtryk for en ny bølge af forretningsdriveri i vesten, og det handler om at ride med den, før den bliver for stor!
2. Det lokale initiativ
Lige som det er vigtigt at være til stede online, er det vigtigt at være til stede i lokallivet. Skab en markedsføringsstrategi der orienterer sig mod den lokale befolkning. Medtænk de omkringliggende butikker, særligt hvis du befinder dig på en mindre, lukket gade i en større by eller i en lille by. Det er nemlig ganske fornuftigt at have et godt samarbejde med de andre butikker, så I kan opdrive en sund konkurrence og løfte hinanden!
Reklamestrategier
1. Reklame online
Når det gælder reklamation online, handler det ofte om at fange brugerne med farverige, spændende reklamer, der virker relevante. Det kan fx være professionelle billeder eller videoer af modeller i din butiks tøj, influencers der laver en video, hvor de benytter eller taler om dine produkter eller ved at linke til din butiks Instagram.
2. Reklame i byen
Når det gælder fysisk reklamation, handler det om skiltning, flotte plakater og aftaler med busser, biler eller som sponsorer i det lokale foreningsliv. Det handler om at sælge navnet og evt. dit slogan!